Morris

Morris
Visst är jag snygg!

onsdag 2 november 2011

att bada

Hej!

Jag har ju gått omkring här och trott att allt var gott och väl med min renlighet. Det är ju "katttvätt" som har gällt. Men icke sa Nicke (igen)! Intet ont anande hoppade jag ner i badkaret med den lila baljan i. Där trivs jag ju bara bra och brukar till och med ta mig en liten tupplur där ibland.

Men nu var där plötsligt fyra händer vänliga och varma, och en massa vatten! Sen blev det vitt och skummigt och en trevlig doft började sprida sig i rummet. Det här med vatten har jag egentligen ingenting emot. Men detta blev i mesta laget. Sen skrattade man åt mig så jag förstod att uttrycket "som en dränkt katt" blev aktuellt. Det var lite kränkande.

Just när jag trodde att jag överlevt dyker det allra värsta upp. Jag sitter i mattes knä på toalocket väl inlindad i ett badlakan, när ett svart enögt vidunder med en lång svans dyker upp och vrålar ut något varmt mot mig. För att åtminstone slippa se eländet stoppar jag in huvudet i mattes armhåla, tittar försiktigt fram, men vidundret var där! En lång stund!

Men när dramat var över fick jag massor med beröm och jag måste medge att pälsen blev väldigt silkeslen och fin. Nu hoppas jag bara att familjen glömmer att ta fram kameran även nästa gång det ska badas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar