Morris

Morris
Visst är jag snygg!

lördag 25 februari 2012

10 månader och 4,9 kg!

Jag börjar visst bli en stor katt! Pälsen fäller visserligen en del just nu men den är ändå mjuk och len. När jag suttit en stund på balkongen blir den så tjock och tät. Där på balkongens utsida har husse satt upp ett fågelbord. Roligt för dom! Översta plan på klätterställningen har verkligen blivit mitt revir dit ingen annan ostraffat tar sig tillträde! Däremot har jag insett att köksbordet är mattes ansvarsområde. Ganska skönt att hon har tagit över, jag har så mycket annat. Visst händer det att jag glömmer(?) av mig någon gång, då räcker det att jag hör mattes röst och ser hennes pekfinger riktat mot en stol så kastar jag mig snabbt ur farozonen!

När jag varit duktig vankas det godis ur en prasselpåse! Nu snackar vi guldkant på tillvaron. Det är inte så dumt med pussar heller, man kan använda dom på olika sätt - jag väcker ju husse på morgonen och matte hon pussar mig för att jag är hennes älsklingskatt!
Så mycket gull-gull det blev här då...Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar