Morris

Morris
Visst är jag snygg!

söndag 5 februari 2012

Ny matchvikt!

Nu väger jag 4,7 kg. Min familj ser glad ut; lite mindre glada när dom väger sig själva, men det är nog en helt annan historia.

Jag tappar ganska mycket hår nu, så det blir mycket kamma och borsta. Det är skönt! Bäst tycker jag om en rosa taggig sak som ger en sorts massage. En och annan trassel-tova har hunnit etablera sig i min päls, då kommer saxen fram. Tur att det finns mycket att ta av!

Häromdagen dök (hellre flög) det upp två nya leksaker. På den ena är fjädrarna fästade i ett knippe av halm, den andra har vackra flerfärgade fjädrar fästade i en liten pinne. Den fågeln får verkligen igång min jaktimpuls, så snart får vi nog göra en ny artbestämning på detta fjäderfä. Den ser för ruggig ut.

Matte och jag planterar om blommor; ibland tillsammans och ibland var och en för sig. Det doftar så gott av jord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar